Benvinguts a Fossolàndia

Si esteu llegint això és que teniu massa temps lliure... així que ja no tens excusa per no deixar un comentari!!

dimarts, 5 de febrer del 2008

afegiu-hi la vostra saviesa abans de publicar-ho

Prego faciliteu la vostra opinió sobre una possible classificació de les assignatures de la carrera, afegiu categories i afegiu més assignatures. L'ideal és afegir opinions a cada assignatura. Bé, ja anireu aportant la vostra saviesa.


Assignatures prescindibles:

MMC: memeces es una memez. Segurament amb això està tot dit (del peu del mig). Es pot afegir que fent Resistència de materials (perquè també hi ha el nom d'Elasticitat si ells ja et diuen que no se'n fa?) i després Estructures es veu clarament la seva prescindibilitat. Toma patilllada amb tres l.

Projectes
: només ha aportat una pèrdua considerable de temps, fer el fossa a classe i un munt de treballs que no han servit per a res.


Mètodes matemàtics
: es podria definir com l'optativa no optativa (només quedava aquesta), en què el més productiu és veure el sr Clotet dient: "Però a veure, l'examen qui el fa? L'examen te'l fas tu!"

Mètodes numèrics!!!:
(Ens l'havíem deixat, com pot ser?) Té algun interès? Fins ara que el parcial no era obligatori, ningú (ambsense majúscula) ha estudiat fins 1setmana del final (o encara menys) i tots hem aprovat sense tenir-ne ni idea ni veure-li el sentit.


Els patillazos més grans de la carrera:

Control: clàssica assignatura que un l'aprova quan aprova tothom sense saber-ne massa ni el motiu. Com a mínim pot tenir un cert interès, però també és bastant imprescindible en la forma en què es fa actualment.

Projectes:(una altra vegada) que la nota del treball no es sàpiga fins que surt la nota de l'acta, juntament amb la nota de l'examen, no hauria de ser normal, però ja estem habituats... El que no té cap mena d'excusa és aquesta ponderació de notes que s'han patillat per tota la cara. Al final resulta que pots pujar la teva nota perquè els altres grups han tret millor mitja que la teva...
(Ah sí, això és possible? Com ho han sabut?) Si algú és capaç de suspendre aquesta assignatura té molt de mèrit (school).

Factor humà: Frase del professor al campus --> Als voltants del Solstici d’Hivern, quan els dies comencen a fer-se de nou més llargs tot recuperant la llum perduda, vull fer-vos arribar els millors desitjos pel nou any que començarem. Feliç 2008 ---> Tots aprovats!!!! (Convé especificar que es tracta d'una optativa de la pseudo-intensificació de Disseny cursada per mrs Albus. Els altres hem fet assignatures un pèl més decents) (decents?? tampoc s'ho pensi... a la electrinsifació més d'un ha aprovat sense saber gaire.... això si, l'examen no ens l'hem estalviat)

Fabricació: Que et posin un 3,4 en una part de teoria en la qual només el xuletari d'equipació ja contenia més informació de la necessària per a aquesta nota demostra el nivell mental en el moment de corregir-ho i la poca fiabilitat i validesa dels resultats de la carrera.



Les injusticies més grans:

Dibuix o disseny assistit per ordinador: Si tenies la sort d'acabar l'examen sense que se t'hagués penjat l'ordinador o que el professor no el perdés et podies considerar molt afortunat. I tot això sense tenir en compte els repugnants favoritismes femenins del Franco.

Teoria de màquines:
Primer --> Fan servir un programa que es diu PAM (amb D. Clos i no Joaquim Nadal) i no acaba de funcionar del tot, si el nom del arxiu tenia més de 10 lletres (sofa_llit_planols), (lògicament) patapam! el programa es tornava boig i petava per tot arreu.
Segon --> En un examen van posar un exercici on havies de calcular un determinant d'una matriu 7x7 amb xifres negatives i de l'estil 1542,21; als que no teniem HP no ens van contar ni el procediment.

Mecànica: Un test amb trampes que val un 60% de la nota final és una injusticia en tota regla. (I sino preguntin-li al Salomon) (Per decència millor no citar-lo fins que no l'aprovi... jeje ho dic però sense esborrar el text anterior...)


Les assignatures més lamentables:

Fluids: tot el que ve d'aquest departament és lamentable, especialment haver d'escriure en alguna taula dels despatxos.
- Realment, el pitjor departament de l'escola (en posició destacada). Professors/es apàtics o desfasats, continguts de les assignatures que no es revisen desde fa anys, laboratoris bruts (de debò, hi ha dits de pols en algunes zones), aigües estancades que són un brou de cultiu per tota mena de gèrmens, etc...I qui pot afirmar el contrari?

Construccions
: un tiu que et diu que han passat les transparències de color a blanc i negre perquè gastem massa tinta no mereix més comentaris (o sí?).
- Doncs sí, aquest tiu es mereix tots els comentaris que es puguin fer, i fins i tot més!
Es mereix que el seu smart es quedi sense benzina a la c-32, just al punt on es passa de 120 a 80 km/h !!!


Projectes: (lamentable és que tingui detalls que facin aparèixer aquesta assignatura en totes les classificacions), és pèssim tenir pistes (per dir-ho elegantment) sobre el contingut de l'examen abans de fer-lo

Màquines tèrmiques: que un examen final contingui el mateix parcial és de molt ganduls, i tenir un llibre de preguntes test sense respostes és senzillament pèssim.
- I no ens podem oblidar de la fossocòpia, una transparència amb les respostes dels test que va passant de generació en generació plena d'incongruències i modificacions.


Altres d'interessants a comentar:

Materials: fer dues assignatures (una a 2n i l'altra a 4t) utilitzant el mateix llibre de pràctiques és curiós (bueno, al meu entendre és de ganduls no separar-ho). El més divertit de l'assignatura de 4t és el llibret de preguntes test amb algunes d'elles repetides infinites vegades, i també cal destacar la sensació de repetir massa coses a les dues assignatures.

11 comentaris:

Anònim ha dit...

penso que us heu quedat curts!!

albus ha dit...

Dos post en un dia, això és massa!

Anònim ha dit...

qui no ho sapigués diria que eren posts pre-fabricats! jeje

L'iCharl ha dit...

n'afegiria una:

Materials (la de 2n i la de 4rt): no nego la importància d'aquesta assignatura, però tinc la sensació que les vaig aprovar les dues sense saber com (especialment la última, que l'he compensada traient un 4,5 malgrat tenir un 2,6 a l'examen final... per que desprès es queixin de l'avaluació continuada!)

Com sabeu vosaltres ha dit...

Ni m'havia empanat que ja l'havíeu publicat

Personalment, crec que encara requereix una nova repassada per completar-ho amb altres opinions.

monЯa Bitllenc ha dit...

Fonaments d'informàtica (1r) i Informàtica (2n) es poden fusionar perfectament. És més, si es fusionéssin hi hauria coses que a primer no hauries de fer actes de fe i les podries entendre sensen haver de memoritzar quan va el *const, *, &...

El mateix dic per Mecànica de Fluïds i Màquines hidràuliques... ajuntar aquestes dues assignatures seria beneficiós fins i tot per no tenir la sensació d'estar perdent el temps a classe fent exercicis d'examen un darrera l'altre.

Suposo que hi ha algú que mana que hi hagi aquestes assignatures (em sembla que un tal BOE), però també és cert qe la coordinació general de les assignatures és bastant pèssima: temaris que se solapen, temes que s'utilitzen en alguna assignatura abans que te l'expliquin en una altra... Falta arreglar les assignatures en el seu conjunt.

L'iCharl ha dit...

sr Pebràs, espero no li molesti que m'hagi pres la llibertat de publicar-lo... crec que ja tocava (portava massa dies al tinter), i així posem les nostres rajades juntament amb les del misteriós alumne cabrejat (veure post "el ventilador")

Jo crec que el text ja està be, i si es vol completar el post, el millor es anar-hi afegint comentaris... així tothom hi pot dir la seva!
(tothom qui passi per aquí, no sé quants seran...)

Com sabeu vosaltres ha dit...

Srs, en comptes de comentar afegeixin la seva saviesa al text original, que per això som administradors!!!

PD: el tros de text que diu justament això no calia publicar-lo, encara que ara queda +o- bé i tot.

Anònim ha dit...

Jo crec que faltava comentar la brillant idea de fer dinàmica a segon, i un any com a mínim (però que poden ser més) després, fer control.
També és especialment brillant fer exactament la mateixa pràctica en dues assignatures diferents. Departament de Fluids...

Anònim ha dit...

Salutacions,

Completament dacord amb el que aquí s'ha dit.

M'agradaria també fer esment de la gran repugnància que també m'ha causat Administració d'empreses i Màquines tèrmiques

arjonamontesjuan ha dit...

Y que decis de las practicas de frabricacion?

Como es posible que tengas q realizar medidas con un pie de rey (primera practica) cuando su funcionamiento no te lo han explicado (tercera practica)?

Como se atreven a pedirte algunas funciones de programacion con un torno de control numerico (por no decir hojas de rutas y demas) cuando solo tienes apenas 1 o 2 "horas de vuelo" en ese mundillo?

Nada mas!