La paraula "pala" és una d'aquelles que té múltiples significats (polisèmia en diuen), però un altre dia parlarem d'aquest tema.
I com que últimament se m'ha fet arribar, per part de diverses persones, la sensació que els meus posts són, en ocasions, massa llargs i enrevessats, no essent, lògicament, aquesta la meva intenció, en el benentès que lo bueno si breve dos veces bueno (oju nois! aquest "ditx popular" no és aplicable en tots els àmbits...), doncs passaré directament a exposar un vídeo que em va impactar recentment i, de ben segur, a més d'un li resultarà familiar:
Veient l'efecte 'aliasing', podríem calcular la velocitat del trasto??
I com que últimament se m'ha fet arribar, per part de diverses persones, la sensació que els meus posts són, en ocasions, massa llargs i enrevessats, no essent, lògicament, aquesta la meva intenció, en el benentès que lo bueno si breve dos veces bueno (oju nois! aquest "ditx popular" no és aplicable en tots els àmbits...), doncs passaré directament a exposar un vídeo que em va impactar recentment i, de ben segur, a més d'un li resultarà familiar:
23 comentaris:
aquí veiem com fins i tot les pales més grans també pateixen d'estres (mecànic s'entén)
mare meva...
quin palazo!!jajja
Boníssima la petada dels aleps i del màstil. I després quan els operaris van cap allà i es veuen tot els troços de l'aerogenerador pel terra... No m'agradaria gens estar a la pell del que ha dissenyat el regulador de velocitat.
Això me porta a pensar 3 coses ben diferenciades:
Primera: Ens van ensenyar que akell rotor es un rotor simètric (tensor d'inèrcia diagonal???mmm) allò no acabo de pillar per on a petat el trasto (ho sento Albus, aerogenerador). Pues el k deia; se suposa que per la geometria del rotor no s'hauria de generar tensions descentrades (en el benentès que no passin per l'eix neutre, cosa ke NO suceeeix )sobre l'eix de gir!! "cagumcony"!
Segona: me oblidat de la segona, per tant seguiré la cullerada amb la tercera
tercera: davant d'aquestes "eVENTualitats" hauria d'existir un sistema automatitzat de regulació de l'angle d'atac beta1 àlep a fi que generi menys succió i no giri per sobre d'una certa òmega.
La segona; ara m'he enrecordat: ara en sèriu, creieu que la formació de tres ones de xoc en cadascuna de les puntes de l'àlep ha pogut ser la causa? Una pala (aspa) d'aquestes deu mesurar 5 metres de llarg (en el benentès que no soc pàs entès). Si hi ha efecte aliasing vol dir ke allò gira a mes de 24 voltes per segon? ho dubto, per això ficaré la meitat en el càlcul k segueix per curarme en "Salut" Suposant allò i passanto a radians surten uns 75 Rad/s. i multiplicat per 5metres (v=w·r) dona 377 m/s, quan al nivell del mar la velocitat del so es de 340 m/s!!!!! carai imagineu que es per aìxò!!!
que estigueu bé macus.
Con la v: viento
Si sumem l'aliasing amb un vídeo que no es reprodueix contínuament a causa d'un ordinador amb els recursos vora el 100% ocupats, aleshores el moviment de les pales de cap manera és el que un esperaria. Ara, l'explosió és espectacular.
Anònim rainbows, l'he adreçat correctament amb el link?
eing?¿ sí que m'ha adreçat correctament, vaja, crec jo
el que m'ha fet gràcia és que conec a una noia que està fent el seu PFC sobre un aerogenerador com aquest. Ahir li vaig ensenyar el video i vam riure molt.
Una salutació des dels Rainbows
mmmm no sé a que es refereix realment amb "he adreçat correctament amb el link?"
m'ho pot aclarir?¿
Únicament és saber si hem associat correctament l'anònim amb la seva pàgina personal.
quin link?
no one knows...
a veure sr Alexei... en el benentès que jo tampoc sóc cap expert. Els aerogeneradors porten un sistema de frenada per aquests casos, el trasto es desconnecta, els àleps es frenen... i aquí no ha pasado nada! En el cas del video és evident que no ha funcionat... pels comentaris he vist que el aerogenerador estava en manteniment, i per això no funcionava tot correcte.
Sobre el motiu de ruptura... pel que jo sé, el factor limitador es la velocitat en la punta de la "pala", tinguin en compte que aquests trastos poden fer (com a mínim) 25-30 metres de diàmetre, això és molt gran!
D'altra banda... sr/a Rainbows, no entenc res!
L'Icharl, jo tampoc.
La pala pot ser molt gran, però tot i això vostè creu que hem d'estar desperts a aquestes hores?
Pensi que l'hora el delata (i alhora el dellauna, que és el mateix i per tant sempre va alhora, és a dir que no va tard).
PAM!
jo no hi veig res estrany en la hora.
només que continuem sense saber que hi ha darrere el rainbow...
Señor LeecharL, k me l'invento constantment, disculpi'm (em refugiaré les excuses en el fet que es un pelet tard). Evidentment k no ha funcionat el sistema de desconexió però això no treu misteri al fet que allò es destrueixi d'akella manera. jo crec que la ona de xoc k pot haverse produit en algun moment ha propiciat la rotura catastròfica d'un cert àlep, que fa que un tros d'ell surti despedit i sigui immediatement colpejat pel consequtiu i k tb el destroci,i aixi semblant amb el tercer àlep. Potser akests impactes acaben per generar tensions descentrades sobre l'eix de rotació que fan arrencar la caixa. En fi, krek k m'estic obsessionant amb el molí però a ningú se li escapa que això està donant un joc palable i imparable.
Alexei
Com que no treu misteri, aleshores quina Miss és la que fa girar la pala? A ningú se li escapa això., o sí?
Pensin que si els àleps surten despedits, pot ser que vagin a reclamar el cobrament de l'atur, així que a l'Estat (gasós, evidentment) li pot sortir cara l'espatllada (o costellada, o fins i tot braçada).
Apa mestres, bona nit tinguin. això ha degenerat 1 Poch molt (1 electro-Poch).
deixeu-ho estar, que us importa qui sigui jo? he dit que continuaré en l'anonimat i així serà. Per tant, busqueu-vos una altra distracció que no sigui descobrir la meva identitat ni linkar pàgines d’altra gent.
Gràcies i una salutació des dels Rainbows
li prego no s'ofengui sr/a Rainbows..
No és la nostra intenció la de fer emprenyar a ningú. Però haurà de comprendre que, a partir dels seus propis comentaris, estem començant a descobrir que darrera aquest anònim s'amaga una cara coneguda, a qui, de ben segur, més d'una vegada hem saludat pels passadissos. I donat que no tenim gaire moviment per aquest blog...
ens hem d'entretenir amb aquestes cosetes... no se'ns ofengui sisplau!
A continuar fent el fossa!
PD: per cert... s'haurà de mirar el seu rellotge. Com s'explica que, essent el seu comentari posterior en el temps als nostres, la hora que indica sigui anterior?? No doni aquestes pistes errònies, que alimenta la nostra imaginació... jeje
En general ens agrada saber qui ens escriu, i més si ens parla de temes que coneixem.
L'Icharl, segueixo sense acabar d'entendre'l, no estic al seu temps. Ara, no comparteixo que no tinguem moviment. No es queixarà de posts i comentaris!!!
Apa, bona nit tingui. Temo demà... sap que en caurà un post o algun o altre recordatori...
en el ben entès que ja sapigueu qui sóc, us felicito (no ha sigut gaire difícil, tenint en compte les pistes que he anat deixant voluntària i involuntàriament). Per altra banda he de reconèixer que també em diverteixo llegint les conclusions a les que arribeu.
Però veig la necessitat d'utilitzar aquí el meu alter ego in rainbows (en honor a Radiohead i a Oxford) així com David Bowie va convertir-se en Ziggy Stardust (em sembla que es nota massa que estic veient el documental de les 7 edats del rock&roll (aquesta setmana THE CLASH!)).
PD: ara que m'enrecordo, m'ha arribat a les meves orelles que el sr. clos voldria una còpia de l’examen de teoria de màquines on s'ha de plantejar una matriu de 7x7 per resoldre l'exercici.
Una salutació des dels Rainbows
Hola anònim in rainbows!
Encara no se qui és, potser és perquè lo de seguir pistes mai se m'ha donat bé.
Diu que té una copia del famós i odiat examen de teoria de màquines? Podria fer-nos arribar la informació? (encara que, potser aquest examen està penjat a la web del departament...)
Recordo que uns quants fosses ens vam discutir (cridant, plorant, saturant l'aula de reclamacions...) amb tot el departament per culpa de la fastigosa matriu i al final, no vam aconseguir res de res.
Per no desviar el tema del blog, una font citcea molt fiable m'ha explicat que la causa de la fallida de l'aerogenerador és un problema al sistema de regulació de l'angle d'atac dels aleps.
hola Albus,
potser li resultarà estrany, però jo sí que sé qui és vostè.
No ha llegit bé el meu anterior post, prego el torni a llegir. Em refereixo a que no hi ha cap examen de Teoria de Màquines en el que s'hagi de calcular una matriu de 7x7 ni utilitzar la HP. I si existeix un, prego em diguin quin és.
Una salutació des dels Rainbows!
Publica un comentari a l'entrada